Escape Room 2.0 vervolg op populair eerste boek + winactie

december 30, 2022 | Nieuws,Reviews | Mike van Hoenselaar

Na het succesvolle eerste boek Escape Room van Maren Stoffels was het wachten op het tweede deel. Escape Room 2.0 gaat over Nordin die een uitnodiging krijgt voor een nieuwe escaperoom in de buurt. Eenmaal bij de escaperoom wordt haar team gesplitst. Elke keuze heeft een consequentie voor het andere team. Hoe ver gaat ze om te winnen? Escape Room 2.0 is een bloedstollende jeugdroman over een spel dat werkelijkheid wordt.

Spannende puzzels in Escape Room 2.0

Wanneer de jongeren aankomen in de escape room, wordt het verhaal alsmaar sterker. Langzaam wordt de paniek van de jongeren ook voelbaar bij de lezer. Een verhaal vol wendingen, ontrafelingen en cliffhangers. Als je vaker escaperooms gespeeld hebt is het leuk om de puzzels en uitdagingen die de hoofdrolspelers meemaken in je hoofd te visualiseren. Sommige dingen zijn lekker over de top. Zoals we escaperooms ook kennen. Maren heeft duidelijk ervaring met escaperooms, omdat de puzzels in de escaperoom niet de standaard zoekmachineopdrachten zijn. Dat maakt het erg vermakelijk als escaperoomenthousiasteling.

Escape Room 2.0 nog spannender dan eerste deel

Met veel plezier en de nodige spannende momenten hebben we het boek gelezen. Je hoeft deel 1 niet gelezen te hebben. Maren is verfijnd om vanuit verschillende hoofdpersonen een situatie te beschrijven. Op deze manier kun je je steeds beter in iemand verplaatsen. Wat erg goed past bij de doelgroep waar Escape Room 2.0 voor geschreven is.

Naast dat spannende element weet Maren belangrijke en actuele thema’s te verweven. Vriendschap, familie, liefde, peerpressure, prestatiedruk, schuldgevoelens, zelfmoord, depressie, mentale gezondheid en therapie. Thema’s die jong volwassenen dagelijks meemaken. Omgaan met een trauma is iets dat Maren in Escape Room 2.0 op een fijne manier in spannend verhaal weet te verwerken.

Maren Stoffels is een bekende kinderboekenauteur die speciaal voor tieners en jong volwassenen spannende thrillerboeken schrijft. Lock Down, Room Service, Black Friday en Friday Night zijn bekende voorbeelden. Eerder schreef ze al het eerste deel van Escape Room. Het tweede deel is nog spannender geworden vinden wij. Het boek Escape Room 2.0 is te koop voor 15,99 bij bijvoorbeeld bol.com.

We kregen het boek onder de Kerstboom, een leuke manier om tijdens de donkere Feestdagen je te laten onderdompelen in een escaperoom, lekker vanuit huis.
Onze zoon heeft hoofdstuk voor hoofdstuk zich door het verhaal heen gelezen. “Wordt het nu eng?” bleef hij maar vragen. Erg spannend.

Win Escape Room 2.0 boek

Samen met de uitgever Leopold mogen we 3 exemplaren van het boek Escape Room 2.0 weggeven. Enige wat je hiervoor moet doen is onder het Facebook-bericht van ons over Escape Room 2.0 een van jouw spannende escaperoommomenten te delen. 8 januari zullen we dan uit alle reacties de 3 winnaars trekken en zullen we je een privébericht sturen om jouw adresgegevens te ontvangen.

Bekijk het Facebook-bericht en doe mee.