Escape Rooms Nederland realiseert escape beleving voor 140 personen in Kopenhagen

januari 31, 2018 | Nieuws | Mike van Hoenselaar

Escape Rooms Nederland heeft een unieke beleving mogelijk gemaakt voor 140 personen. Een maatwerk escaperoom voor grote groepen. De unieke mix tussen spelen en leren vinden wij. Een eenmalige beleving waarbij de gedachte achter een escaperoom gebruikt is om gedragsverandering mogelijk te maken binnen een grote organisatie. Meer Real Life beleving dan escaperoom. Uniek en onvergetelijk.

We vertellen graag wat meer over wat we precies gedaan hebben. Of je nou zelf een escaperoom wilt gaan bouwen of al een escaperoom hebt. Wij geloven dat we met dit traject veel kennis hebben opgedaan om de kwaliteit van escaperooms in Nederland nóg verder te versterken en jou daarbij kunnen helpen.

Kennispartner voor escaperooms

Voor Escape Rooms Nederland was dit dé kans om kennis op te doen over het bedenken, ontwerpen en bouwen van een escaperoom, maar dan voor grote groepen. We krijgen dagelijks 100 mails met vragen over bouw, concepting, kwaliteit en de markt van escaperooms. Op deze manier kunnen we een nog betere escaperoom kennispartner zijn.

Bouwen doe je samen!

Samen met de experts van Teamtrapped Escape Room Venlo is deze beleving in minder dan 100 dagen mogelijk gemaakt. Gedurende de conceptontwikkeling zijn we ook bijgestaan door Stefan van Kamer 237 in Volkel en Mels van Breakout Room in Den Bosch. Ware professionals als het gaat om het bouwen en bedenken van kwalitatieve escaperooms.

Een escaperoom bouwen is niet niks. Voorafgaand aan de eerste betalende bezoekers zitten maanden, en soms zelfs meer dan een jaar, aan voorbereidingen. Zoveel tijd hadden wij echter niet. Maar het doel was om in de beperkte tijd die we hadden een escaperoom experience van hoge kwaliteit te realiseren. Wij hebben immers als Nederland een goede naam wat betreft escaperooms hoog te houden. Met een gemiddelde waardering van 8,6 zijn wij dan ook trots op het eindresultaat.

Innoveren met een escaperoom

In een afgehuurd hotel in Kopenhagen zijn 140 senior managers van een logistieke wereldspeler bij elkaar gekomen voor hun jaarlijks evenement rondom innovatie. Nietsvermoedend werden ze na de lunch onderdeel van een unieke experience waarin ze gedurende 2,5 uur door het hele hotel moesten bewegen. We gebruiken de escaperoom en de gedachte hierachter als leidraad om een organisatie te helpen innoveren.

Logische natuurlijke beleving als doel voor deze zoektocht

Wij hebben zoveel mogelijk de natuurlijke setting van het hotel gebruikt om de beleving zo echt mogelijk te doen aanvoelen. In het restaurant werden groepen met een reservering ontvangen en werden ze door een acteur naar hun tafel begeleid. Ze hadden een reservering om toegang te krijgen tot een hotelkamer waar ze met, de voor iedere hotelkamer doodgewone objecten, aan de slag gingen. We hebben ze zelfs door de parkeergarage laten rennen op zoek naar specifieke auto’s.

In het hotel gingen alle 140 spelers op zoek naar verschillende locaties waar ze antwoorden konden vinden voor de geheime identiteit van de mysterieuze potentiële klant die dit bedrijf uit heeft gedaagd, om zo hun waardigheid als partner te testen.

Bedrijfsverandering via een escaperoom

Het hele spel draaide om deze belangrijke medewerkers van het bedrijf onderdeel uit te laten maken van de bedrijfsverandering. De puzzels en verhaallijn zijn helemaal aangepast op het bedrijf en de locatie. In plaats van een saaie presentatie, is er gekozen voor een 2,5 uur durende mentale en licht fysieke uitdaging. Waarin de deelnemers werden ondergedompeld in een mysterieuze spannende beleving waarbij bepaald gedrag werd uitgelokt. Gedrag wat in de organisatie nodig is om de doelstellingen voor 2018 te behalen. Deze ‘custom real life experience’ is ontwikkeld om bedrijfsverandering mogelijk te maken door het toepassen van principes en instrumenten die ook in een escaperoom voorkomen.

Escaperoom voor grote groepen

Het spel is zo ontworpen dat we in theorie de groep kunnen vergroten naar 300 personen. Voor kleinere groepen zou deze escape beleving vanaf 25 personen te spelen zijn.

Natuurlijk is het geen escaperoom zoals je gewend bent; 140 mensen in één ruimte opsluiten maakt de beleving niet leuker. Daarnaast funest voor gedragsverandering vinden wij. Er is om die reden heel bewust voor gekozen om zo snel mogelijk tot kleinere groepen te komen.

De corporate quest die wij gemaakt hebben is bedoeld als beleving voor grote groepen en uitstekend toepasbaar op vrijwel elke locatie. Met de mogelijkheid om de beleving volledig toe te spitsen op de opdrachtgever.

Corporate educatie met een escaperoom

Uniek in Nederland om op deze manier een escaperoom en corporate educatie bij elkaar te brengen. De zakelijke wereld kent een escaperoom vooral als bedrijfsuitje, maar er zijn zoveel meer mogelijkheden te bedenken voor het inzetten van een escaperoom.

Er is een serieuze link met serious gaming, maar we kennen nog geen partij die op deze grote schaal bedrijfsprocessen via een escaperoom beleving kan beïnvloeden.

Lange dagen van 16 uur werken waren er voor nodig, maar we zijn enorm trots op het eindresultaat. Natuurlijk zijn er altijd punten die beter kunnen. Daarvoor is dit een mooi leertraject geweest en kan een vervolg alleen maar nóg beter worden.

We vinden het heel leuk om onze kennis omtrent het bouwen van deze unieke beleving met je te delen. We zullen daarom meer artikelen schrijven over hoe we bepaalde zaken hebben opgelost met de tijd die we hadden.

Uiteraard willen we dit vaker doen. We denken een unieke methode gevonden te hebben om grote groepen in beweging te zetten en ze spelenderwijs te laten leren door middel van een escaperoom. Neem vooral contact op, mocht je meer willen weten.

Avatar
Mike van Hoenselaar
Eigenaar en blogger op Escape Rooms Nederland. Deed zijn eerste escape room in 2014. Into denkpuzzels, bordspellen, avontuur, is erg creatief en een echte gezelschapsspelfanaat. Grote liefhebber van escape rooms in alle soorten en maten.

Wekelijks onmisbaar escaperoom nieuws in jouw inbox

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

    Geef een antwoord

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    Pin It on Pinterest