Review Escape Room Harderwijk

december 6, 2015 | Reviews | Mike van Hoenselaar

Deze review is niet geschreven door Escape Rooms Nederland en is ingestuurd.

Wij zijn een vriendengroep uit Harderwijk die elkaar kennen via de voetbalclub waar de mannen van de vriendengroep in het 6e spelen. Iedereen is inmiddels zwaar verslaafd aan het spelen van escaperooms en we reizen het hele land door voor de beste kamers. Het meest onder de indruk zijn we van de kamers in Delft en Bunschoten. Ook Zwolle hebben wij als heel leuk ervaren maar is minder spannend dan de eerstgenoemde kamers. We grappen altijd over dat alles voor ons 1 uur en 10 minuten rijden is en dat klopt bijna elke keer als we de navigatie instellen. We rijden altijd met een vrouwenauto en een mannenauto en raken heel goed op elkaar ingespeeld. Dit werkt vaak in ons voordeel (sorry voor de mannen) tijdens het spelen van de rooms.

Voor dit weekend stond de Escaperoom Harderwijk op de planning.Wij waren hier nog steeds niet geweest en omdat wij in het mooie Harderwijk wonen is het op zijn zachtst gezegd raar dat wij deze kamer nog niet hebben gespeeld. De rest van de groep heeft deze kamer in de testfase gespeeld begin dit jaar en dit was voor hen de eerste room.

De prijs van de kamer is € 95,- en deze dag is voor zowel doordeweeks als in het weekend. Het betreft De Criminele kamer waarin wij door “De Muts” opgesloten zouden worden om erachter te komen wat er met de heer Harry V is gebeurd. In het voorjaar van 2016 zullen zij een tweede kamer gaan openen is te lezen op de website. De locatie van de escaperoom is voor ons natuurlijk makkelijk te vinden voor iemand die in Harderwijk woont. Op de website is de locatie makkelijk te vinden. Er is voldoende parkeergelegenheid bij het pand.

We kozen ervoor om de uitdaging aan te gaan met een bevriend stel van ons, waarvan wij dachten dat zij dit ook super leuk zouden vinden. Onze slottijd was om 13.00 uur en precies 5 minuten voor aanvang van het spel moesten we aanbellen, aldus de email vooraf. Zo gezegd, zo gedaan. We werden “welkom” geheten door meneer De Muts en hij beval ons naar binnen te komen en de deur achter ons te sluiten. Spullen in een kluisje gedaan en we werden naar de kamer geloosd. Er werden nog wat spelregels uitgelegd en gespannen als sommigen van ons waren (ik noem geen namen) werden we alleen gelaten in de kamer en ging de deur achter ons op slot. En nu????? Waar te beginnen? Dat werd ons al snel duidelijk en gingen we fanatiek als we zijn aan de slag.

Het thema is erg leuk doorgevoerd tijdens het spel, ook de muziek past er goed bij en tussendoor is er nog een moment dat je even denkt dat je betrapt gaat worden. De spanning tijdens het spel mag wat ons betreft nog wel meer, misschien door er meer bass aan toe te voegen of de boxen lager te hangen. Eventuele hints krijg je via een briefje onder de deur, dit is niet storend. Tijd kun je in de kamer niet aflezen maar wordt door meneer De Muts aan je doorgegeven. Is ook niet storend en werkt prima.

Na het spel waren we erg trots dat we eruit gekomen waren binnen 53 minuten en 17 seconden. Onze vrienden waren blij ontsnapt te zijn en trots dat ze hun eerste escaperoom ervaring hadden opgedaan. We konden nog een kopje koffie of thee nuttigen maar we kozen ervoor om na de groepsfoto met onze tijd naar het Van der Valk hotel te gaan om lekker wat te eten en drinken.

Conclusie; het is een leuke kamer om te spelen. Er zitten geen technische snufjes in deze kamer maar we hebben het eerlijk gezegd niet gemist. De puzzels zijn niet te makkelijk en niet onmogelijk en sluiten goed aan op het thema.

Keuringsdienst van Kamers heeft meer reviews geschreven over verschillende escaperooms. Bekijk alle Keuringsdienst van Kamers reviews