TV serie DIG gebruikt escape room voor marketing

juli 14, 2015 | Nieuws | Mike van Hoenselaar

Afgelopen maart is een nieuwe TV serie gestart. De TV serie gaat over Peter, een FBI agent gestationeerd in Jeruzalem. Peter onderzoekt een samenzwering terwijl hij een moord op een jonge vrouwelijke archeologe onderzoekt.
Voordat deze op TV te zien was is er een hele campagne omheen gemaakt. Deze campagne had heel veel raakvlakken met escape rooms of exit games zoals ze het vaker noemen in Amerika. De campagne bestond uit twee gedeeltes.

DIG escape rooms

Gratis naar een escape room

Ze hadden speciale mobiele escape rooms gemaakt waar je een week gratis opgesloten konden worden. Op de Dig escape room pagina kon je van 26 Februari tot en met 8 maart tickets kopen voor een escape room in New York, Boston, Philadelphia, Universal Studios Hollywood in California en Universal Orlando Resort in Florida. Overal kon je jezelf laten opsluiten met 9 anderen om binnen 30 minuten proberen te ontsnappen.

DIG Decoded Emma's journal

Dig Decoded – actiewebsite vol met puzzels en raadsels

Naast de real life escape rooms hadden ze ook nog een hele online campagne gemaakt. Ze hadden een speciale DIG actiewebsite gemaakt waar je een moord op moest lossen via allerlei puzzels. Puzzels die je ook in een escape room tegen kunt komen. Er zijn inmiddels al 10 afleveringen uitgezonden, maar je kunt nog steeds op de actiesite alle puzzels oplossen. Enige nadeel is dat de video’s met hints niet te bekijken zijn in Nederland. Je moet in Amerika zijn om deze video’s te bekijken. Dat is dan weer erg jammer.

De TV serie lijkt het niet heel goed te doen, het heeft een rating van 7.0 op IMDB. Daarnaast is het raakvlak met escape rooms een beetje dun. Het is vooral een Sherlock achtige setting, waar puzzels en raadels opgelost moeten worden, maar ze bevinden zich niet in een escape room. Waarschijnlijk wilde men voornamelijk inhaken op de poluariteit van escape rooms. Maar weer erg leuk dat er op deze manier aandacht besteed wordt aan escape rooms.

Avatar
Mike van Hoenselaar
Eigenaar en blogger op Escape Rooms Nederland. Deed zijn eerste escape room in 2014. Into denkpuzzels, bordspellen, avontuur, is erg creatief en een echte gezelschapsspelfanaat. Grote liefhebber van escape rooms in alle soorten en maten.

Wekelijks onmisbaar escaperoom nieuws in jouw inbox

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

    Geef een antwoord

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    Pin It on Pinterest