Up The Game, 2 dagen maximale inspiratie over toekomst escaperooms

mei 3, 2018 | Nieuws | Mike van Hoenselaar

8 en 9 mei staat Nederland een beetje meer in het teken van escaperooms dan normaal. Je kent Escape Room Day waarschijnlijk al als dag waarbij escaperooms in het zonnetje staan. Up The Game, het grootste escaperoom evenement van de wereld, is dit jaar voor het eerst 2 dagen. Het grootste en meest spectaculaire evenement wereldwijd als het gaat om escaperooms. Wij kunnen niet wachten om er weer bij te zijn. De kaartverkoop gaat heel erg hard. Nog 5 nachten slapen. Kom jij ook?

Up The Game 2018

Dit jaar is het de derde editie van Up The Game. Met succes. Verwacht wordt dat er 1000 internationale escaperoom bouwers, escaperoom ontwerpers, bordspelmakers en eigenaren van platformen zoals Escape Rooms Nederland. Veel topsprekers van de hele wereld. Dit jaar is het twee dagen en beloofd het daarom een nog groter feest te worden.

Wij hebben vorig jaar erg kunnen genieten van Up The Game en gaan daarom uiteraard dit jaar weer. Dit jaar mogen we ook weer op de buhne staan. Ditmaal zullen we een Escape Room Marketing workshop geven waarbij we heel specifiek op ieders situatie in gaan. Daarnaast zullen we een presentatie houden met leerpunten en valkuilen van onze escape room beleving voor 150 personen in Kopenhagen. Als laatste Hopelijk zien we jou daar ook.

Bekijk het programma van Up The Game.

Up The Game als kartrekker in de industrie

Andere escape room conferenties zijn vooral lokaal of landelijk gericht, waar Up The Game internationaal gericht is. Op landelijk niveau zijn er vaak kleinere verschillen tussen markten en escape rooms op zakelijk en creatief vlak. Op mondiaal niveau zijn die verschillen groter en valt er dus ook voor veel meer om over te leren en geïnspireerd te worden. Daarnaast focust Up The Game zich niet alleen op Escape Rooms maar juist ook op de grotere ontwikkeling van Real Life Games. The Escape Train, de Immersive Theatre scene in Groot Brittannië, belevingen als Prison Escape, HEL Shooter en The Crystal Maze, invloeden van zowel Virtual Reality en Augmented Reality komen ook terug op de conferentie. Up The Game beslaat dus veel meer dan alleen de Escape Room industrie.

Het evenement is speciaal voor mensen die graag een escaperoom willen bouwen of meer willen weten hoe ze hun escaperoom nog beter en effectiever kunnen krijgen. Of je nu al 3 jaar een escaperoom hebt of nog niet begonnen bent en twijfelt. De organisatoren laten weten dat het minder geschikt is voor escapers. Laat dat je niet weerhouden om te gaan als je inspirerende sprekers wilt horen. Eigenaren van beroemde escaperooms uit heel de wereld en nieuwe real life gaming concepten zullen er komen spreken. Escape Rooms Nederland is er natuurlijk ook.

De escaperoom markt komt goed aan bod

Momenteel bestaat de escape room en real-life gaming markt nog grotendeels uit Escape Rooms. Daarbinnen zie je dat escaperooms een professionaliteitsslag hebben gemaakt tot nu. Steeds meer eigenaren hebben meerdere kamers of krijgen er kamers bij. Deze markt is nog steeds aan het groeien, maar de groei is wel minder explosief dan de afgelopen jaren. Logisch ook, want de markt heeft al veel bezoekers gehad. Veel mensen wereldwijd hebben al meerdere kamers gespeeld en zijn daar al meer ervaren in en willen nieuwe uitdagingen. Daarbij zie je dat er een soort tweedeling ontstaat in die behoeftevervulling. Enerzijds innoveren escaperooms naar een volgend niveau, met meer technologie en andere speelelementen als acteurs binnen de kamers. Daarmee wordt de belevingswaarde van een kamer enorm verbeterd. Anderzijds zie je dat ondernemers meer nieuwe experiences gaan ontwikkelen die gebaseerd zijn op escaperooms, zoals The Escape Train uit Finland. Meer de Real Life Games dus. Beide ontwikkelingen zijn goed voor de markt en Up The Game speelt daarin een grote rol in onze ogen.

Wat kan je verwachten op Up The Game

Dit jaar wordt groter dan vorig jaar. Zo zijn er meer activiteiten, meer exhibitors, meer sprekers en meer interactieve workshops. Escape Rooms Nederland zal een interactieve workshop over Escape Room Marketing geven. Uit de feedback van afgelopen jaren bleek we onder andere dat men erg benieuwd is wat er in de toekomst ligt voor escaperooms en Real Life Games. Daar spelen ze dit jaar op in, vandaar ook ‘The Future of Experience’. Er zullen spreeksessies zijn vanuit alle kanten rondom escaperooms en Real Life Games, denk hierbij aan: Marketing, growth hacking, franchising, immersion, horror, future,  characters, VR, AR, televisie en nog veel meer.

Ook is er meer te beleven voor de bezoeker. Er zijn gedurende de dag games, escape rooms en interactieve workshops waar men aan kan deelnemen. Het beloofd een mooie en succesvolle editie te worden waarbij ontmoeten, leren en diensten vinden voorop staan.

Escape Rooms Nederland zet zich altijd in om de kwaliteit van escaperooms in Nederland te verbeteren. Daarom kunnen we dit soort initiatieven alleen maar waarderen. Doordat de kwaliteit van escaperooms stijgt zullen de goede escaperooms overblijven. We zien de vraag van spelers al veranderen naar meer kwaliteit. Escape Rooms Nederland wil daar graag bij helpen. Up The Game draagt op hun manier een grote steen bij.

Nog 5 dagen om een kaartje te kopen. Ook op de dag zelf kun je nog kaarten kopen.

De ticketprijs lijkt hoog, dat is wat we veel in de wandelgangen horen namelijk. Toch is 250 euro voor een hele dag informatie snuiven helemaal niet zo heel duur. We zijn vele hogere prijzen gewend in de wereld van marketing. De belangrijkste tip is dat je vooraf bepaald wat je wilt zien en waarom. Zodat je ook gericht informatie naar huis kan nemen en weet of je meer informatie moet vragen.

Zien we je daar?!
Naar de Up The Game website voor meer informatie of het kopen van tickets.

 

 

 

Mike van Hoenselaar
Eigenaar en blogger op Escape Rooms Nederland. Deed zijn eerste escape room in 2014. Into denkpuzzels, bordspellen, avontuur, is erg creatief en een echte gezelschapsspelfanaat. Grote liefhebber van escape rooms in alle soorten en maten.

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    Pin It on Pinterest